čtvrtek 19. října 2006

Vyzpovídali jsme... Pavla Řeháčka

Nastoupil do našeho týmu v době, kdy Modrý Svině už byly „zavedeným“ týmem. Postavil se do naší brány a hájil jí vcelku úspěšně. Pokud to ale situace dovolovala, vrhl se rád do útoku, kde se rozhodně také neztratil. V současnosti hraje PAVEL ŘEHÁČEK i velký fotbal a od Hanspaulky si dává nedobrovolnou pauzičku. Jak se mu v tomto období daří? Jak sleduje výkony klubu a jaké jsou jeho ambice?

Ne, že by jsi byl ve Sviních úplně nový, ale patříš mezi ty, co přišli už do rozjetého klubu. Kdo nebo co tě k nám přivedlo?
Byl to Vojta Sůva. Pořád mě lanařil, ať si za Modrý Svině přijdu zahrát a vstoupím k vám. Později mě přesvědčil kolektivní duch, abych zůstal i nadále.

Takže jsi se u nás zabydlel celkem pohodlně... Zklamalo tě něco nebo naopak příjemně překvapilo?
Zklamala mě trochu minulá sezóna, kvůli těm hádkám, ale zas se mi líbí, že si to všechno dokážeme říct do očí, a pak, když se udělá kompromis, je zase klid.

Býval jsi poslední dvě sezóny oporou týmu především v brance. Tuto sezónu jsi ale ještě nenastoupil. Čím to je?
Začal sem hrát velký fotbal za Bohnice, kde jsem se poměrně chytil. Dělám chlapům v B- týmu brankářskou dvojku a mám už odchytaných i pár zápasů. Půjčuje si mě i dorost, který kvůli mě dokonce jednoho gólmana pustil. Takže mám hodně tréninků i zápasů. Ale snažím se neustále si čas udělat.

Jak to poslouchám, tak se ti v tvých dalších působištích asi daří hodně dobře?
Ano. Jsem tam ale abych spíše trénoval a původně jsem tam šel s tím, že chytat moc nebudu. Hlavně hodně trénuju, k tomu se přidalo, že teď musím i chytat a celkem se mi daří. Chtěl bych si ale co nejdříve zase zahrát za Svině, ukázat jak jsem se zlepšil a jak opět mohu pomoct týmu.

Takže se chystáš ještě v této sezóně zúčastnit alespoň pár zápasů?
Ano. Chtěl sem a měl sem jít i na některé dřívější, ale musel jsem dodělávat ještě nějaké projekty do školy, které bylo nutné odevzdat včas a to mi účast na těch zápasech zhatilo.

Svojí budoucnost tedy u nás vidíš kladně. Když budou vyhovovat termíny, tak předpokládáš, že tě i v dalších sezónách uvidíme na hřišti?
Ano. Celkem mě rozesmálo, když sem viděl, že se nám zápasy střídají o sobotách a nedělích. Říkal jsem si, že jednou za čtrnáct dní přijdu, ale ono se to takhle střídá i ve velkém fotbale a většinou jsou to i stejné časy.

Jsi jeden z mála, co podle mého názoru může takřka rovnocenně střídat post brankáře a hráče v poli. Co ti vyhovuje více? Co máš radši, pokud to dokážeš určit?
Mám radši bránu, proto tam hraji i ve velkém fotbale, ale občas si chci i zastřílet. Myslím, že v útoku mi to jde, ale potřebuju, aby tým hrál na mě, jinak mi to nejde. Rád rozdávám míče. Když tým hraje na mě a nahrává mi, abych byl ten dirigent já, tak se nám daří. Ve škole a jinde to tak týmy dělají a vyhráváme vysokým rozdílem.


Kdyby to záleželo zcela na tobě, na jakém postu by jsi ve Sviních chtěl nastupovat?
Asi v poli, ale je mi to spíš jedno. Stejně bych nejspíš nevydržel bez brány. Nevadilo by mi střídat třeba i v poločase.

Takže by jsi klidně střídal o poločase z brány do útoku?
Nevadilo by mi to. Rozchytávat se nemusím, tak bych klidně druhou půli zápasu odchytal.

Prozatím ses tedy nedostal na žádný zápas a chytal především Michal Malý. Viděl jsi ho někdy chytat? Co na něj jako na gólmana říkáš?
No konkurence je to řekněme odvážná. Je to kluk, který se snaží. Občas pustí špatný gól, ale to se stává každému. Hlavně jsem ho viděl jen na tréninku a ne při zápase, takže moc soudit nemohu.

Sezóna je již za polovinou a blíží se do finále. Sleduješ, jak se týmu daří? Jak to z povzdálí hodnotíš?
Opět to není nic moc, sleduju to ale jak nejvíc můžu. Vždy po zápase se celý den koukám, kdy se tam objeví článek a komentáře.

Říkáš, že nic moc. Co myslíš, že se případně dělá špatně? Co by Pavel Řeháček změnil, kdyby byl trenérem?
Myslím, že změny by asi moc nešly udělat, ale něco se vždycky najde. Máme podle mě hlavně vždycky smůlu v koncovce a ke konci zápasu. Protihráči vždy na konci zaberou, kdežto my povolíme. Ale ohledně současného stavu se vyjádřit nemůžu, protože jsem na zápasech nebyl a neviděl je.

Ptám se téměř každého na metu, ke které vzhlíží Svině jako tým, a to na sedmou ligu. Jaký ty k tomu máš postoj? Považuješ to za prioritní cíl?
Chtělo by to určitě postoupit, ať je o co hrát. Když nemůžeš sestoupit, tak mě osobně to tolik nebaví. Hlavně si myslím, že máme na to hrát možná i šestou ligu a udržet se v ní.

Pokud tě tedy vezmu za slovo a zasním se s tebou. Jaký největší úspěch by jsi chtěl se Sviněmi nebo ty osobně v týmu dosáhnout? O čem sníš?
Sním o zahrání si v páté lize.

Byl jsi také nováčkem na našem letním soustředění. Překvapilo tě něco, co jsi doposud o svých spoluhráčích netušil? A případně, jak jsi si ten týden užil?
Užil jsem si ho náramně. Je pravda, že vedení šlo tentokrát příkladem a náš prezident to fakt moc neustál...
(smích)

Takže Martin Viták se může opět těšit na tvé batohy a pomalu trénovat na příští léto jízdu s nohama z okénka auta?
No asi ano, pokud tedy budu mít čas. Chceme o prázdninách hodně cestovat.

To nás určitě zajímá. Celkově je v našem týmu hodně cestovatelů. Kam se už tak předem chystáš a s kým?
Pojedu s rodiči a nejspíš to bude do USA.

Tak to tě budeme muset vybavit nějakými reklamními předměty, aby jsi Modrý Svině reprezentoval i za „velkou louží“. Kromě cestování a fotbalu, co ještě děláš ve volném čase? Na čem „ujíždíš“?
Určitě na počítačových hrách, zvláště na těch fotbalových. Ze sportů je to ještě tenis.

O tvém tenisovém umění jsme se všichni přesvědčili na vlastní kůži již v létě. Nemyslím ale jenom sport a sport na počítači. Jsou také nesportovní aktivity. Co z nich by jsi zařadil mezi svoje oblíbené činnosti?
Kromě jídla už asi nic...
(smích) Tedy samozřejmě i sešlosti s kamarády a podobné akce. To je jasné, ale tak to dělá asi každý společenský člověk.

Jsi jeden z hráčů, kteří ještě navštěvují střední školu. Jak se ti daří a na co pomýšlíš po maturitě? Kromě setrvání ve Sviních samozřejmě...
Chtěl bych se dostat na práva a k tomu bych rád přibral ještě druhou vysokou školu. Měl by to být buď management nebo trenérství. Mezi nimi se teprve rozhodnu.

To jsou slušné ambice. Myslíš si, že budeš zvládat spojení dvou škol, k tomu spousty tréninků a zápasy ve fotbale? Předpokládám, že tedy pomýšlíš na management sportu na FTVS?
To úplně ne. Spíš mám na mysli management obecně. Abych se mohl případně pohybovat i v jiných odvětvích. Trenéra bych ale chtěl dělat jen ve fotbale. Abych to stíhal, tak bych nechtěl dělat obě školy úplně současně. Buď jednu po druhé a nebo ve třetím ročníku bych začal studovat druhou školu.

Na závěr tě chci požádat o tip. Pokud tedy sleduješ situaci a umístění v tabulce, jaký je tvůj tip na podzimní umístění Sviní?
Postup nám zase bohužel uteče. Když si tipnu, tak to bude jedno nebo dvě místa pod postupovými příčkami...

Žádné komentáře:

Okomentovat