pondělí 28. března 2005

Vyzpovídali jsme... Matěje Kuncíře

V týmu je nováčkem, přestože je naším dobrým kamarádem a spolužákem ze třídy. Do Modrých Sviní ale MATĚJ KUNCÍŘ přestoupil teprve na podzim a stačil odehrát jen pár zápasů. Pak se vážně zranil. Stále ale zůstává velkým příslibem do budoucna. Je skvělým útočníkem s výborným tahem na branku a jeho nasazení a zaujetí hrou hraničí někdy až s neurvalostí k vlastním spoluhráčům. Sešli jsme se spolu po přátelském utkání s Ústavanem. Matěj totiž první poločas odchytal v soupeřově bráně a zbytek zápasu odpískal. Chuť do hry a to, jak se těší na návrat k fotbalu, to vše z něj úplně čišelo. Přijel dokonce na kole. O jeho zranění, názorech a životě bez fotbalu čtěte dále…

Nemohu začít jinak než otázkou na tvoje zranění. Pro toho, kdo ještě neslyšel o tvé příhodě - jak se to vlastně seběhlo?
V tom zápase jsem běžel na bránu a koukal se dozadu na balon. A gólman, toho jsem ale neviděl, mi skočil pod nohy a jak jsem přes něj přeletěl, trefil mi zrovna tu nohu, na které jsem stál celou vahou. Takže jsem neměl ani šanci nadskočit. Nevěděl jsem o něm. Při tom mi křuplo v noze.

A co si pamatuješ po pádu?
No já si vlastně tak deset vteřin předtím a dvě minuty potom vůbec nepamatuju. Jen záblesky s šílenou bolestí, ale jinak mám výpadek.

Co přesně se ti tedy stalo? Co bylo to křupnutí v noze, které jsi ucítil?
Měl jsem otevřenou zlomeninu bérce. Prostě zlomený obě kosti, holení i lýtkovou. Odvezla mě sanitka a ještě ten večer mě operovali.

Nohu ti museli, jak to při těchto úrazech bývá, „sešroubovat“. Jak to tedy vypadá s rekonvalescencí? Ta bývá dost dlouhá…
Od ledna už chodím bez holí. Běhat nemůžu, protože mě při tom bolí kotník, ale plavat a jezdit na kole smím. To je vlastně všechno, co mi povolili.

Na kdy teda odhaduješ svůj návrat k fotbalu? Pokud ti ho vůbec dovolí…
Určitě se k němu vrátím. Devátého září mám domluvenou kontrolu u doktora a tam se rozhodne, kdy půjdu na operaci a ty šrouby z nohy mi vyndají.

Když tedy až v září, tak to připadá v úvahu až příští jarní sezóna?
Teoreticky jo.

To je dost dlouhý výpadek. Chybí ti fotbal?
Dost. Dnes jsi to sám viděl, docela to šlo, ale pořád mě omezuje ten běh, při kterém to bolí.

A sledoval jsi tedy alespoň pilně výsledky mužstva?
Většinou z internetových stránek nebo od Martina, ten mi vždy poreferuje.

Jak by jsi hodnotil podzimní sezónu z pohledu hráče na střídačce?
Já jsem těch zápasů moc neviděl, protože jsem většinou ještě ležel doma, ale myslím, že to mohlo být lepší. Letos se dalo postoupit, měli jsme na víc. Je to škoda.

Dostali jsme přibližně stejně obtížnou skupinu jako na podzim. Jak by jsi viděl naše šance na postup?
Myslím, že když většina hráčů bude v pořádku a budou chodit pravidelně, tak by se mělo postoupit, nebo aspoň bojovat o ty nejvyšší příčky v tabulce. A pokud by to zase nevyšlo o ten bod, tak je to smůla, ale musíme bojovat.

Většinou se hráčů ptám, jak by zhodnotili svoje působení a výkony v sezóně, ale to u tebe moc nepřipadá v úvahu…
No první dva zápasy dobrý, ale pak to šlo z kopce.
(smích)

A co na tvoje zranění říkali rodiče a Lucka? Smíš se ještě postavit na hřiště?
Prvních čtrnáct dní mi všichni říkali, že už určitě končím s fotbalem, ale já myslím, že se vrátím. Hodně chci hrát...

Takže to s tebou asi dopadne jako s Martinem Vitákem, kterému nejdřív také všichni fotbal zakazovali a nakonec stejně hraje a pravidelně nastupuje za Modrý Svině…
No doufám, že pak budu moct běhat líp než on.
(smích)

Takže takovému fotbalovému nadšenci, jakým jsi ty, zbývá teď tak akorát sledovat fotbal v televizi. Sleduješ ho často? A baví tě třeba výkony Sparty?
No nevím jestli mě výkony Sparty zrovna baví, ale fotbal sleduji v televizi hodně často.

Co jsi říkal výměně trenérů ve Spartě a jak myslíš, že skončí v tomto ročníku?
Výměna mi připadala úplně bezdůvodná a naštvalo mě to. Důvody k tomu nebyly a ten, co se probíral v novinách, byl nesmyslný a vše se dokázalo. Straka nebyl v ničem namočenej. Jinak si myslím, že Sparta už teď náskok udrží a suverénně vyhraje ligu.

A co nový majitelé klubu? Věříš jim, že se budou snažit budovat tým a ne tak často rozprodávat hráče?
Myslím, že jde hlavně o peníze. A že když přijde dobrá nabídka, tak se prodá každý. Takže bych radikální změnu nečekal…

Na podzim jsi byl vlastně nováčkem v našem týmu. Když jsi toho moc nenahrál, můžeš vůbec říct, jestli jsi s přestupem z Veltěže do Modrých Sviní spokojen?
Spokojenější jsem určitě už teď. Sice s Veltěží to byla 5. liga, ale na zápasy se třeba sešli jen tři nebo čtyři hráči a muselo se volat, aby někdo vůbec přišel hrát. Tady přijde třeba deset nebo víc lidí a je z čeho vybírat. Taky se tam po zápasech nikam nechodilo. Každý jel rovnou domů.

Takže na Sviních se ti líbí naše „rodinná“ a kamarádská atmosféra, soudržnost a společné akce?
Určitě! Stoprocentně!

Tak sportovně založený člověk, jakým bezesporu jsi, najednou přijde o většinu koníčků. Jak to zvládáš a co děláš?
Sport teď bohužel nesmím žádný. Takže o lyžování a o všechno jsem přišel kompletně. Teď se akorát válím doma a nic nedělám. Ani plavat jsem ještě nebyl, a to mám povolený. Na kole jsem dnes prvně.

Našel jsi si nějaké „náhradní“ koníčky?
K narozeninám jsem dostal plastový model autíčka - Enzo Ferrari 1:25. Ten jsem slepil během čtrnácti dní a už jsem slepil další. Tentokrát tahač.

Takže se vracíš do dětských let?
No to bych ani neřekl. Ono mě to docela baví a já jsem neměl odvahu si to sám koupit. Říkal jsem si, že si budu muset shánět lepidlo a barvičky a všechno. Pak jsem ho dostal a dost mě to chytlo. Tenhle dárek mě hodně potěšil.

A kromě modelářství ještě něco?
Samozřejmě ještě sedím hodně času u počítače. Hlavně skoro pořád u her. Za poslední půlrok jich bylo hodně - GTA: Vice City, Unreal Tournament a spousta dalších…

Připojení na internet máš kvalitní a proto se vkrádá otázka: Proč tak málo navštěvuješ diskuzi na stránkách? Jakou máš „hodnost“?
Já jí navštěvuju! Jen se tam vždy připojím a příspěvky jsou už třeba dva dny starý, tak mi přijde zbytečný reagovat a nebo prostě nemám k těm tématům v tu chvíli co říct. Ale polepším se. Přiznávám, že moje hodnost je „Negramotná svině“.

Jaká by byla současná ideální sestava podle Matěje Kuncíře?
Hlavně by to chtělo sehnat pořádnýho gólmana. Ondra sice chytá...no ne dobře, ale přijatelně. Určitě by byl lepší a platnější v obraně. Do obrany dál Martin Mates a Vítek Zahradník. Útok Marek Viták, Michal Stodola, Petr Gregor a kdyby víc chodil na zápasy, tak ještě Jirka Vorba. A z Vojty a Oty bych udělal kapitány střídačky…
(smích)

A co pak teprve ze mě… Jak jsi spokojen s klubovými stránkami a s tím, jak se o ně Martin stará?
Stoprocentně. Mě to připadá skvělý. Díky nim jsme pořád v kontaktu. A taky, jak jsi se teď ujal třídních stránek - to mi přijde perfektní.

Žádné komentáře:

Okomentovat