pátek 29. října 2004

Vyzpovídali jsme... Otu Dubna

Je prvním a zatím jediným prezidentem, kterého klub kdy měl. Zároveň je spoluautorem webových stránek, polovinou naší redakce, autorem Čtení pro naší skupinu a v neposlední řadě také hráčem. Na postu obránce se mu se střídavými úspěchy daří odrážet útoky protihráčů. Své nedostatky OTA DUBEN sportovně přiznává i v našem rozhovoru, který se díky mé operaci poměrně zdržel, a tak jsme se sešli na lavičce v parku před mým domem. Měl evidentně dobrou náladu, ale to už posuďte sami...

Společně jsme dělali rozhovor s Martinem Vitákem. Jaké je to teď sedět na druhé straně a být zpovídán?
Je to docela zvláštní pocit, řekl bych. Když už jsem s tím ale souhlasil...

Ani tobě se nevyhnula menší autonehoda. Část auta dostala nový lak. Nepomyslel jsi na přestříkání celého vozu na modro, jako na vlajkovou loď Modrých Sviní, když jsi prezidentem klubu?
Ne, vůbec ne. Na tohle nemám peníze...
(smích) Ale kdybych je měl, tak bych o tom trochu uvažoval…

Každý prezident klubu myslí na průběh sezóny dlouho předem a určuje si nějaké cíle. Jaký je tvůj cíl v této sezóně a čeho si přeješ s klubem dosáhnout?
Před sezónou jsem nás tipoval na páté místo, ale podle toho, jak zatím hrajeme, tak si říkám, že by to mohlo být ještě lepší. Můj cíl jsou stupně vítězů a když postoupíme, bude to skvělý a pro mě prozatím největší úspěch.

Takže tvůj současný tip na umístění zní?
Tip? 3.místo...

V létě jsme byli na soustředění v Častoboři. Chystá se něco podobného příští rok?
Určitě! Ještě tedy nemám přesně vymyšlené místo, ale počítám, že se něco najde a tentokrát by snad mohli jet i všichni z týmu.

Vím, že jsi velkým fandou Slávie, takže prohra v derby tě asi zklamala?
No samozřejmě, jako každého pravověrného fanouška. Naštěstí jsem nakonec na derby nebyl kvůli nemoci, přesto…mrzelo mě to hodně. Popravdě jsem to ale tentokrát čekal...

Dalo by se nějaké utkání v naší lize s týmem, který známe, označit za derby?
Tak možná s Bohnicemi...tam byla atmosféra opravdu jak na derby. Zvlášť díky rozhodčímu... Ale to už by byla trochu jiná kapitola.

Co by jsi jako svému kolegovi poradil generálnímu řediteli Slávie Leškovi, aby se zlepšila současná situace v klubu?
(zoufalý smích) Aby odstoupil. Nic jiného od něj už dlouho nečekám.

Předpokládám, že stadion Modrých Sviní (pracovním názvem třeba Prasečák Aréna) je v nedohlednu, stejně jako ten slávistický?
Kdyby základní škola tady na Ústavní dělala něco s tím travnatým hřištěm, tak bych teoreticky a za přiměřenou sumu byl ochotný něco vyjednat. Bohužel se tady ale nic neděje a stadion Modrých Sviní je mírně utopická představa...

Koho by jsi v této sezóně pochválil?
Matěje Kuncíře, ale ten už nám bohužel letos nepomůže.

Matěj Kuncíř, který se minulý týden těžce zranil, byl v této sezóně naším nejlepším střelcem. Myslíš,že se nám podaří tuto mezeru v sestavě zacelit?
No, v podstatě je každý nahraditelný a tři sezóny jsme hráli bez něj, tak bychom to měli zvládnout i teď. I když je pravda, že vzhledem k cílům, které v této sezóně máme, to bude velmi citelná ztráta. Snad se to podaří...

Jsi autorem Čtení naší skupiny a máš tedy přehled o všech týmech. Koho považuješ za favorita a kdo tě nejvíc zklamal?
S Humusem jako s favoritem skupiny jsem počítal už před sezónou. Nova zatím měla lehký los, takže tam nemůžu říct, jak vysoké jsou její ambice, ale určitě chtějí postoupit. Nejvíc mě překvapil asi Motol, který jsem čekal v tabulce spíš dole a zklamal mě Grup. Od něj jsem sice nečekal nic, ale že takhle rychle vypadnou... Přece jenom je to škoda.

Předpokládám, že černým koněm jsme my?
To doufám a také doufám, že se jiný neukáže.

S klubem a se stránkami máš mnoho povinností. Jak to stíháš společně se studiem VŠ?
Můžu říct, že zatím jo. Školu mám tři dny v týdnu, takže zvládnout se to dá. Když je hodně zápasů za sebou, k tomu ještě Čtení a dost úprav na stránkách, tak mi to zabere někdy i hodinu denně. Čtení dělám tak kolem těch dvou, tří hodin.

Je něco nového ohledně zvažovaného pořízení předmětů s logem klubu?
Mám kontakt na firmu, co vyrábí šály. Ovšem je otázka, jestli je někdo vůbec bude chtít. U triček to závisí je na tom, jestli bude dostatek lidí ochotných do toho investovat. Trička jsem schopen během týdne až čtrnácti dnů zajistit. Co se týká dalších věcí, tak žádné kontakty nemám, ale pokud by samozřejmě někdo nějaký měl, tak ať mi dá vědět.

Jak by si jako prezident zhodnotil své dosavadní působení i působení celého klubu?
Nikdy nemohu být se sebou absolutně spokojen, to by vedlo k tomu, že bych si začal dělat, co chci a to by se asi ostatním nelíbilo. Samozřejmě vždycky je co zlepšovat, ale mé prezidentské působení by asi měli hodnotit jiní.
S působením klubu jsem zatím spokojen. Zvlášť od doby, kdy se nám povedlo se posílit. Od té chvíle jsme začali opravdu hrát. Chtěl bych se dostat ještě výš, ale to nezáleží jen na mě a na mých výkonech určitě ne...

Minulou sezónu jsme měli problémy s neodpískáním zápasů. Byly učiněny nějaké změny v organizaci, aby k tomu již nedošlo?
Tentokrát se nám podařilo zajistit větší finanční obnos na příspěvcích, takže i přesto, že mi ještě pár hráčů dosud nezaplatilo, což jak doufám se brzy změní, tak máme finanční prostředky na to, abychom mohli rozhodčím zaplatit, navíc tentokrát už mám veškeré pískání nasmlouvané předem, od začátku sezóny.

Na jaře jsme měli i problémy s rozpočtem. Teď je vše v pořádku?
Vzhledem k tomu, že jsem byl opět donucen navýšit příspěvky, což se některým nelíbilo, ale musí pochopit, že je to nutnost v rámci rezerv klubu, tak jsme řekněme mírně v plusu a po se-zóně budu hráčům buď vracet nebo snížím příspěvky na příští sezónu. Problémy tedy nejsou.

Jak jsi spokojen se svými výkony na hřišti?
Abych pravdu řekl, nejsem s nimi spokojen a nikdy jsem nebyl. Pokud se ale daří týmu, jsem spokojený a jestli já budu sedět na lavičce celý zápas a vyhrajeme, tak budu radši, než když budu hrát a prohrajeme.

Cos říkal na naší účast na letních turnajích?
S Veltěží jsem byl spokojen, protože vzhledem ke skupině, kterou jsme dostali, je jedno vítězství a 4. místo velký úspěch, navíc jsme hráli po-měrně vyrovnané zápasy. Kdybychom hráli proti Fugasu v pěti, tak myslím, že bychom šest gólů nedostali a Fugas je přeci jen první liga, takže to považuji za úspěch. S Vodochody jsem byl spokojený ještě více. Tam to byla prostě taková euforie z postupu ze skupiny, že kdybychom nedostali v semifinále gól v poslední minutě, kdo ví, jak by to dopadlo.

Plánuje se tedy opakování účasti?
Na Vodochodech jsem předběžně domluvený. U Veltěže to záleží na tom, zda se vejdeme mezi prvních 80 přihlášených, což nebude problém.

Vím, že při přijímacím pohovoru na žurnalistice se cení, když uchazeč doloží nějakou zkušenost s tvorbou časopisu nebo něčeho podobného, byť amatérského. Jak to bylo s tebou. Nezamlčel jsi Swinstvo?
Nezamlčel. Ani jsem ho nepřejmenoval, jak mi radili doma a předložil jsem ho. Řekl bych, že jsem zaujal, když nic jiného...

Tomáš Rosenberger má stále trochu problémy se sebekázní. Klubu to moc neprospívá. Diskutovali jste o tom spolu?
Vzal jsem v potaz jeho názor a tentokrát to ještě nechám bez jakéhokoliv "ohodnocení", protože nemáme zavedeny interní odměny ani pokuty, takže mu v podstatě nemohu nic udělat. Také vzhledem k tomu, že na dalších zápasech máme nedostatek hráčů a zranil se Kunca, takže ho nutně potřebujeme. Žádný trest pro něj nemám.

Chystají se do budoucna další posily týmu?
Právě Tomáš má v tomhle směru jisté návrhy ohledně svého bratrance Davida. Mě se sice líbí, jak hraje, ovšem je mu teprve čtrnáct a nechtěl bych z Modrých Sviní dělat Manchester United, který má třicet hráčů "pod smlouvou".

Co by jsi slíbil hráčům při případném postupu, ať už v jakékoliv sezóně?
Nad tímhle už jsem přemýšlel. Uvažoval jsem o tom, že bych si třeba nechal obarvit hlavu na modro nebo něco takového. Ale co bych slíbil? Že určitě bude nějaká oslava a tam zaplatím část útraty… Sice to bude z jejich příspěvků, ale to přeci vědět nemusí... Nebo ne?
(smích)

Žádné komentáře:

Okomentovat