pondělí 10. října 2005

Vyzpovídali jsme... Vítka Zahradníka

V týmu je VÍTEK ZAHRADNÍK od prvopočátku a dokonce figuruje v jeho vedení jako manažer. Především je ale oporou naší obrany, jeho docházka a vyrovnané výkony by nám všem mohly jít příkladem. Je to sice starý vtipálek, ale když na to přijde, je schopen se nad otázkou velmi vážně zamyslet. Inu, posuďte sami...

Jak jsi přijal zprávu o odchodu bratří Matesů?
První dva večery jsem brečel a pak jsem se s tím nějak vyrovnal... (smích)

Překvapilo tě to?
Překvapilo mě to jako určitě, ale na druhou stranu, když jsem se nad tím zamyslel, tak se to trochu dalo čekat.

Myslíš že příčinou odchodu byl jen neúspěšný postup do sedmé ligy?
No možná také, ale myslím si, že oni jakožto šikovní fotbalisti si líp zahrajou v týmu s dalšími dobrými hráči jako jsou ti v Ústavanu. Možná je to pak i víc baví.

Sezónu jsme tedy začali bez nich. Přišli tři noví kluci, jak myslíš, že zapadli?
Myslím, že David úměrně ke svému věku. I když mezi ním a Pavlem zase takový věkový rozdíl není. On se ještě pořád bojí chodit do soubojů, protože ještě asi není zvyklej na Hanspaulku, kde všichni do všech strkají, takže se zatím moc neprosazuje. Je ale hodně šikovný, takže myslím, že je to jen otázka času. To samý platí i u Richarda. Z Pavla se může časem stát docela slušná opora, protože je to podle mě díky svojí mohutnosti skloubený s šikovností ideální hráč pro Hanspaulku.

A jak se tedy ty díváš na ty naše výkony v podzimní sezóně se změněným kádrem?
Myslím, že to zatím není moc slavný, jak všichni víme.

Je to způsobený hlavně odchodem Matesáků?
Určitě taky. Nechci se nijak navážet do Martina, ale odvykl si chytat a ve srovnání s Ondrou je to určitá změna. Už i pro mě a pro obránce, protože jsme si vědomi toho, že už za sebou nemáme takovou oporu. I když doufám, že se to časem zase změní, až se rozchytá. Prostě když to ohodnotím z postu obránce, tak se mi líp hraje, když člověk ví, že když to pokazí, tak je v bráně někdo, kdo vytáhne nějaký luxusní zákrok, zatímco Martin v současnosti chytí to, co musí, ale není to ta vyložená opora.

Jak jsi spokojený se svýma vlastníma výkonama? Jak se hraje tobě osobně?
Se svýma výkonama nejsem spokojený nikdy. Ale na pár zápasech, například s Dejnámbůra mě ten fotbal hodně bavil a užil jsem si ho. Takže já si tuhle sezónu docela užívám. Čímž vůbec nehodnotím svoje výkony, ale jenom to, jak mě subjektivně ten fotbal baví.

Jak tipuješ, že tuhle sezónu dopadneme?
Můj tip je klidný střed tabulky. Obzvlášť jestli dál budeme mít ve zvyku ztrácet body jako například v zápase s tak lehkým soupeřem jako byly Jemné a solené. I když jsem tam nebyl
a informace mám jenom z doslechu, tak si myslím že s nima jsme vyhrát měli. Když budeme ztrácet body s takovýma týmama, tak skončíme někde v dolní polovině.

Myslíš, že takový propad výkonnosti zapříčinil pouze odchod Matesů? Nebo je to tím, že si tým přestal po jejich odchodu věřit?
Tak to je určitě souhra obojího. Ted jsme objektivně slabší. A jaký podíl hraje psychika nejsem schopen posoudit. Je faktem, že začal hrát Matěj Kuncíř, který se mně osobně zdá jako objektivně víc přínosný pro tým než třeba Martin Mates. Prostě je to velký oslabení a psychika hraje určitě taky důležitou roli.

Co říkáš na současnou názorovou diskuzi uvnitř týmu. Co si třeba myslíš o tom, že hlavní myšlenkou Modrých Sviní je se scházet?
Já si myslím, že spousta lidí říká, že ať budeme hrát jakkoliv, tak že hlavní myšlenka Sviní byla, abychom se scházeli i po tom, co skončí gympl, s čímž naprosto souhlasím. Ale zároveň si myslím, že stran těch hospod po zápase je daleko příjemnější, když tam člověk jde s tím, že vyhrál a že si zahrál hezkej fotbal. Proto se mi moc nelíbí, když někdo říká, že je úplně jed-no, že jsme prohráli a hlavní je se scházet na fotbale. I když hrajeme na naprosto strašný místní amatérský úrovni, tak si myslím, že ať už člověk dělá jakýkoliv sport, tak při něm chce vyhrávat…

Tys dřív zastával názor, že se do sedmý ligy nemusíme nijak hrnout, změnilo se na tom něco?
Já vůbec nechci do sedmičky.

Takže do sedmičky nechceš, ale stačilo by ti, kdybychom v osmičce hráli o přední příčky a hráli dobře?
V podstatě tak. Mně jde hlavně o ten pocit z toho zápasu. Měli by jsme vyhrávat, ale necpal bych se do sedmičky za každou cenu. Myslím, že na to, porážet nějaký týmy v osmičce máme, že nejsme zas tak špatný a pro tu dobrou atmosféru na zápase a i pak v těch hospodách je důležitý, abychom vyhrávali. Proto když někdo Tomášovi začne vyčítat, že je po zápase, který jsme blbě prohráli, naštvaný, tak jsem na Tomášově straně, protože má pravdu v tom, když už to hrajeme, tak bychom měli chtít vyhrávat...

Nezdá se ti, že to někdy bere moc vážně?
Určitě. Je pravda, že když někdy prohrajeme zápas a potom sedím v šatně a všichni se tam hádají o tom, jaký to bylo, co kdo měl hrát a co kdo pokazil, tak jsem spíš jako naštvaný, protože se mi zdá, že je zbytečný to řešit a někam si sednu a mlčim. Obě strany to hrotí.
Nemyslím si, že když prohrajeme, tak se musíme všichni vzájemně obviňovat, kdo za to nese vinu, ale zároveň nesouhlasím s tím, že když někdo řekne „tohle děláme špatně“, tak je to chyba, protože přístup „nejde o to, jak hrajeme, ale o to, abychom se scházeli“ taky neberu.

Nejen ve Sviních se odehrály přestupy. I v tvém životě k nějakým došlo, nemám pravdu?
Přestoupil jsem na Vysokou školu ekonomickou. Minulý rok jsem byl na Matfyzu a v podstatě jsem to tam jenom tak zkusil. Matfyz fakt nešel…

A zatím spokojenost? Jak se ti líbí na nové škole?
Spokojenost je do té míry, že je to takové, jaké jsem to čekal. Tedy že mě to nebaví, ale zdá se mi to jako naučitelná věc.

Žádné komentáře:

Okomentovat