pátek 16. prosince 2005

Vyzpovídali jsme... Petra Gregora

Jeden ze „staré gardy“. V týmu je od jeho počátku a nepatří k těm, co by jen tak zapadli. Na týmu mu záleží a vždycky má k problémům co říct. Možná proto je snad od začátku asistentem kapitána. Kromě toho je také jednou z opor našeho útoku. PETR GREGOR patří mezi čtyři hráče, kteří již překročili hranici deseti vstřelených gólů a je třetím nejlepším v bodové tabulce. Prostě podle všech kritérií je to „nadprůměrná svině“...

Nedávno jsi oslavil jedenadvacáté narozeniny. Blíží se i konec roku a máme už po sezóně. Hodně lidí v takové situaci bilancuje svůj uplynulý rok. Jak ho ze svého pohledu vidíš?
Zaprvé bych neřekl, že jsem svoje narozeniny nějak oslavil. Nějak se na to nedostalo. Jinak rok byl vcelku úspěšný, nemůžu si stěžovat.

Tuším, že jsi neslavil, protože v den svých narozenin jsi měl zkoušku?
Je to tak. Měl jsem jednu bakalářskou zkoušku...

Jak to dopadlo?
Naštěstí dobře. Dostal jsem za dvě.

Takže vlastně ani žádný Mikuláš, že?
To fakt už ne. Na to nebyly síly ani čas...

Jak se díváš na uplynulou neúspěšnou sezónu?
Mě akorát trochu štve, že nejsme schopní se pořádně vystřídat. Víš, že ať nás přijde kolik chce, tak hraje šest nebo sedm lidí a zbytek tam sedí. V tomhle ohledu se třeba opravdu nedivím Vojtovi, že ho to už nebaví...

Myslíš, že tohle je ten hlavní problém?
No tak není hlavní pro to, abychom se zlepšili. Ale je hlavní v tom, abychom si pořádně zahráli a aby to všechno bylo v pohodě...

Jedním z důvodů bylo jistě i oslabení týmu. Už jsme o tom hodně diskutovali, ale mě přesto zajímá, jak se díváš na odchod bratří Matesů ty.
Mně je to jedno. Jestli chtějí odejít, tak ať odejdou. Já bych s tím nedělal nějaký problémy. Na druhou stranu si myslím, že ten míč by nám dát mohli...

Myslíš, že jejich odchod byl hlavním problémem, nebo šlo spíš o to, že my jsme nezaplnili tu mezeru a zbytečně se tím psychicky rozhodili, začali se hádat?
Kluci nám určitě chybí. Hádali jsme se zbytečně, to je pravda, ale nevím, jestli to, že bychom se nehádali, nás nějak zlepší. Martin nám určitě chybí, protože uměl dávat góly.

Takže nám chybí náhrada za Martina Matese?
Matěj Kuncíř ten gól sice taky dá, ale myslím, že asi ne tak často jako ho dokázal dát Martin a to je citelně znát. Ať je na hřišti jakýkoliv útok, tak ty góly tam stejně nepadají...

Poslední dvě sezóny byly pro Modrý Svině dá se říct jako „nebe a dudy“. Pamatuješ si ještě na jarní sezónu?
Já si nepamatuji ani na tu uplynulou...

Zkus zapátrat v paměti...
No něco málo si pamatuju...

No a vzpomeneš si na poslední zápas jarní sezóny?
To byl který? Jo, to byl ten, kdy se mi podařilo dát si vlastní gól? Tak to si docela pamatuju, to bylo dobrý... Pravda je, že se mi to moc nepovedlo...
(usmívá se)

Nepomyslel sis někdy, hlavně teď na podzim, jak by to všechno bylo, kdyby ten smolný gól nepadl?
Jo, že bychom dostávali na prdel ještě víc než normálně... Ne, je mi to jedno. Kdybychom dali kdykoliv v průběhu sezóny o gól víc, tak by ten můj vlastní nevadil a nemuselo by to všechno záviset na tom posledním zápase. Neberu to tak, že ten můj vlastní gól nám neumožnil postup. Přišlo to sice ve špatný moment, ale stačilo vyhrát někdy dřív...

Jsi jedním z hráčů, kteří mají v profilu na internetových stránkách v kolonce „oblíbený tým“ Spartu. Ta na tom byla na podzim podobně jako my…
Ne, to bych vůbec nechtěl řešit. Je to hodně smutný a já o tom nechci mluvit.

Jak bys ohodnotil svoje působení v podzimní sezóně?
Standard. Byly dobré i horší zápasy...

Jaký by byl tvůj recept na jarní zlepšení?
Já nevím. Spíš než pomoc k lepším výsledkům bych byl rád, kdybychom hráli v pohodě a nehádali se. Prostě mohli pak v klidu zajít do hospody.

Takže recept Petra Gregora je neřešit pořád zpětně prohry?
Spíš než abychom to přestali řešit, tak abychom si to přestali vyčítat. Přestali být tak naštvaní z toho, že to nedopadá, tak jak chceme. Hrajeme to přece pro zábavu!

V
poslední době jsi měl pár konfliktů s hochy z vedení. Hodně ti vadilo, že Ota používá občas jinou tabulku s formulací „tabulka podle výsledků dosažených na hřišti“. Co přesně se ti na tom nelíbilo?
Protože když napíše na titulní stránku
(na internetových stránkách - pozn. red.), že jsme skončili šestí podle nějakých jeho kriterií, tak když tam přijde někdo cizí, tak vypadáme jako banda ubožáků, kteří si nedokážou přiznat, jak na tom ve skutečnosti jsou...

On argumentuje tím, že to je jen alternativní tabulka a oficiální máme na stránkách také...
To je prostě jedno! Na stránky přijdou lidi, co nás neznají a koukni se na to sám, hned dva lidi napsali do diskuze, že je to ubohý!

Další spor si měl s vedením ohledně pořízení klubových čepic...
Mě vadil hlavně ten přístup, kdy nám to sdělili, až když byly čepice ve výrobě! Nechci z principu kupovat něco, co jsem ještě neviděl...

Nejen tohle se řešilo na naší klubové schůzi. Kromě jiného byl také potvrzen ve funkci kapitána týmu Martin Viták. Uvědomuješ si, že jsi vlastně od počátku asistentem kapitána? Těší tě to?
Určitě, i když to nějak nevnímám. Mě spíš překvapilo a nepochopil jsem, proč Martina tak strašně urazilo, že se o tom vůbec hlasovalo! Že si vůbec někdo dovolil hlasovat o tom, jestli má být kapitánem i nadále!
Mně na tom nepřijde nic divného. Jestli je dobrý kapitán, tak jím zůstane a jestli ne, tak jím nebude. Stejně všichni, kdo jsme hlasovali pro Vítka, tak jsme to brali jako recesi a Vítek sám říkal, že by tu funkci nepřijal a vzdal by se jí v Martinův prospěch.
(část hráčů dala své hlasy Vítku Zahradníkovi a Martin byl zvolen pouze těsným rozdílem - pozn. red.)

Teď bez recese. Ty by jsi opravdu chtěl jiného kapitána, než je Martin?
Ne, mně Martin nijak nevadí, i když by mohl být trochu průbojnější. Nevím, jestli by to zachránil zrovna Vítek a Tomáš je zas průbojný až moc. Prostě to chce hlavně někoho, kdo chodí často na zápasy, což jsou ale oba dva...

Myslíš, že by Vítek nebo někdo jiný měli větší autoritu u týmu?
Ne, to nehraje roli. Jde o to, jak ten kapitán působí na rozhodčího...

Myslíš, že by byl Vítek v tomhle lepší?
Nevím. Ta volba byla hlavně recese a opravdu mi přišlo divný, jak se Martin tvářil uraženě!

Blíží se Vánoce. Jakpak jsi na tom s dárky? Máš už nakoupeno?
Kromě jednoho je ještě nemám. Tedy dnes už vlastně jen kromě dvou...

Takže patříš k nám, kteří sháníme dárky na poslední chvíli?
Určitě.

Takže teď o víkendu se vydáš do přeplněných obchodů a na zlatou neděli budeš dohánět, co jsi dřív nestihl?
Ne, o víkendu ještě ne, ale spíš až v týdnu někam vyrazím a uvidím, co mi padne do oka. O zlaté neděli bych se možná při těch nákupech zbláznil. Ty davy lidí nesnáším...

No to já taky nemusím. Možná by ty davy nebyly tak velké, kdybychom my všichni, co to necháváme na poslední chvíli, nevyrazili do ulic. Jak nejraději tráví Vánoce Petr Gregor?
Hlavně v klidu. Zajdeme pro stromeček a tím to začíná. Hodně rád koukám na pohádky, určitě nevynechám Mrazíka. Taky mě teď potěšilo, že dávají Bylo nás pět...

Pořídíš si pod stromeček taky novou týmovou kšiltovku?
Přes všechny výhrady, které jsem měl, tak si určitě jednu vezmu...

Žádné komentáře:

Okomentovat