úterý 10. dubna 2007

Vyzpovídali jsme... Matěje Komance

Drobný a nenápadný hráč, který ale dokáže vystrčit růžky, když na to přijde. Po prvních třech sezónách se ale jeho účast smrskla na minimum. Proč je tomu tak a rýsuje se zlepšení? Jak se mu dnes daří a proč MATĚJ KOMANEC v celém povídání pořád opakuje slovo „ženská“? To vše, ale i vzpomínky na léta minulá najdete v dalším rozhovoru.

Začnu trochu záludně. Vzpomeneš si, kdy jsi dal svůj poslední gól v lize?
To bylo už hodně dávno. Pamatuji si postupovou přihrávku, ale kdy jsem dal poslední gól, to netuším. Ani nevím, kolik jsem jich dal. Vlastně vzpomínám, že mě Matěj trefil do pozadí a odrazilo se to do brány. To byl asi poslední. Myslím, že to bylo tak dvě sezóny zpět.

Skoro, bylo to na jaře 2005. Posledních pár sezón hodně často chybíš. Za minulý rok máš v lize odehrány pouze 3 zápasy. Můžeš objasnit, čím to je?
Tak to jsem se skoro trefil. Můžou za to ženský, kdo jiný. Jelikož si stále nemůžu v Praze vybrat, tak pořád dojíždím. Takže o víkendech čas téměř není, a když zápas není o víkendu, tak mám školu. Tu mám vždycky večer, protože ráno prostě spím. Stále doufám ve zlepšení mé účasti, ale třeba příspěvky platím poctivě. Někdy...
(smích)

Chápu. Tobě by se hodilo, aby liga probíhala celorepublikově.
Spíš aby postupně měnila působiště. Časem se do té Prahy trefím. Teď to zatím nehrozí.

My bychom taky rádi viděli tvoji častější účast, protože i při slabé docházce dokážeš výsledkově pomoci. Jedno z těch tří utkání v minulém roce bylo právě to postupové, kdy jsi tým zmíněnou asistencí probral k dobrému výsledku. Ukáže se letos Matěj Komanec a přispěje nějakým tím bodem?
Doufám, že ano. V této sezóně doufám v poloviční účast. Jen ten fotbal už moc neumím. Až hrůza. Mimoto ta zmíněná asistence měla být střela na druhou stranu brány...
(smích)

Vysvětlení pro čtenáře, kteří tě nikdy neviděli hrát: Matěj dělá, jako by na hřišti nebyl a neuměl kopnout do míče, ale je občas na tom správném místě a ač vypadá, že ten míč netrefí, dokáže ho trefit dostatečně šikovně. Minimalista, kterému se daří, když dorazí. Říkám to správně? Který z profesionálních hráčů se ti svou hrou zamlouvá?
Docela trefné. U mě byl vždycky problém, že jsem se bál osobních soubojů. To už se docela lepší, chce to víc dravosti. O své hře hlavou radši nemluvím, ale jinak se mi docela daří. Mám asi štěstí. Profesionální fotbal teď moc nesleduji, zase za to můžou ženský. Oblíbený hráč? Dřív se mi líbil Inzaghi. Ten moc neběhal, stále byl v ofsajdu a pak dal tu a tam gól.

Tak to jsme vcelku zajedno, protože přesně Inzaghi mě vždycky napadne, když bych tě měl k někomu přirovnat. Pořád tu ve vzduchu krouží slovíčko „ženský“. Myslíš, že na tebe mají špatný vliv vzhledem k fotbalu? Nepodporují tě snad v hraní za Svině?
Tak špatný vliv zase nemají. Moje slečna nyní i přistoupila na tu velkou sázku. Teda doufám, že to platí! Problémem je jen vzdálenost a to, že dojíždím. Dokonce mě nechá koukat i na hokej. Určitě ji dotáhnu někdy i fandit.

Myslíš pokračování podzimní sázky? My budeme jedině rádi, když přijde fandit...
Ano, přesně tu sázku myslím. Fandit bude muset, až někdy přijede. Ať ví, před kým bude později lítat ve spodním prádle...
(smích)

Aby pak ještě svojí účast neodvolala. Dívky šly do plavek, protože jsme v podzimní sezóně postoupili do sedmé ligy. Jak vidíš naší nadcházející sezónu?
Já o týmech nevím nic, nejsem Ota. Myslím si ale, že když už jsme se tam dostali, tak se nenecháme hned vyřadit. Mimo to, rozdíl v kvalitě 8. a 7. ligy nebude, dle mého soudu, skoro žádný. Moc rád bych přispěl k našemu udržení a slečna sázku neodvolá. Doufám...

Zkusíš konkrétní tip na naše umístění?
Myslím, že někde kolem středu tabulky. Snad nebude třeba bojovat o záchranu.

Říkáš, že o týmech nic nevíš. Tušíš tedy, že v sezóně svedeme souboj i se současným klubem Ondry Matějky?
O tom nevím. Pouze vím, že Marek Viták založil svůj klub. Ondrovi nakopeme pozadí, teda chci říct tým. Alespoň nás to vyhecuje.

Přesně tak. Teď trochu změníme téma. Svině se chystají po pár putovních letech opět vrátit soustředění do osvědčené lokality, kde právě označení pro naše letní pobyty vzniklo, a to na Úštěk! Doufám, že tvoje účast je samozřejmostí, ne? Minulý rok jsi prvně chyběl. Důvody byly vážné?
Důvodem byla, jak jinak, opět ženská. Letos dorazím skoro na celou dobu. Nevěděl jsem, že se jede na Úštěk, ale to mě neskutečně těší. Určitě tam musím být. Pořádně stmelit týmového ducha...
(smích)

Netušil jsem, že v době, kdy je vše naplánované, může být někdo, kdo neví kam se jede. Ano, vracíme se na „místo činu“. Když jsme u povinností. Uvidíme tě v pátek při začátku sezóny na hřišti? Nebo padne opět slovo začínající na „ž“?
Já jsem mimo dění a budu to muset napravit. Jinak první zápas ale nestíhám a důvodem je opět ženská. A k tomu místu činu. Snad už si nás nepamatují. Vzpomínám jak tam nějaký hovada přinesly tu lavici. To už bylo moc.

No a ti páni, co si pro ní přišli, nechtěli vůbec uvěřit, že nám jí před ty chatky dal někdo cizí. Někde taky máme ještě tu značku... Ale k věci. Kam se tedy v pátek třináctého vydáváš?
Typicky na víkend za slečnou. Snad mi to datum nepřinese něco zlého. Třeba dítě. To už bych si fotbal pustil maximálně tak doma v televizi, ale to dost předbíhám. Značky jinak sbírám v kůlně, jenže to už je jiné téma.

Matěj je sběratel značek?
Pár jsem jich už donesl. Jednu i před kino. Nechci ale, aby si případný čtenář o mě udělal špatný obrázek. Už teď moc nepiju a to kouření mi zůstalo, abych lépe dýchal. Udržuju si fyzičku. Narozdíl od většiny spoluhráčů mám i druhý sport k posílení těla i ducha, takže jsem drsně ve formě... (smích)

Kouření, abys lépe dýchal? Tenhle argument si musím zapamatovat pro osobní potřebu. Co jsi přibral jako druhý sport?
Od září dělám historický šerm. Kouření se snažím omezit, ale jak každý ví, je to těžké.

Popíšeš nám to blíž? To šermujete v dobových kostýmech nebo dokonce brněních a předvádíte třeba nějaké scénky?
Děláme historický šerm, takže třeba rekonstrukce bitev. Teď nedávno jsem mlátil husity u Sudoměře, mávám mečem a tak. Dobové kostýmy máme ve skupině, ale já si je zatím jen půjčuji. Scénky dělá scénický šerm. Celé to ale vyjde dost draho. Jen meč stál čtyři tisíce.

Promiň, ale vzhledem k tvé subtilní postavě si tě při tom neumím moc představit. Seděl by mi maximálně nějaký mušketýr v uniformě, ale kdokoliv více obrněný, byť třeba jen husita, už dost těžko. Stojí to kromě peněz i hodně domácího úsilí, ne? Co vím, tak lidé, co se zabývají něčím podobným si doma různé věci i vyrábějí, například drátují košili. Podobné vymoženosti taky nosíš?
Já jsem křižák, ne husita. Takže jsem ještě víc obrněný. Sotva unesu helmu a kroužky. Na výrobu doma moc nejsem a kromě toho to pak není ani tak kvalitní práce. Taky nevím, jak v tom budu vypadat, až bude výstroj kompletní a jestli to vůbec unesu.

Takže máš něco jako tréninky každý týden?
Tréninky mám třikrát týdně. Narozdíl od fotbalu, kdy jsme se sešli jen občas, je tohle pravidelná fyzická činnost. Snad mi to krapet prospěje i do Sviní a budu o něco zdatnější.

To vše znamená docela zápřah, nejen fyzicky a duševně, ale opět i časově. Jak to všechno včetně slečny mimo Prahu kombinuješ se školou? Co přesně studuješ?
Studuji třetím rokem elektrotechniku na ČVUT jako Martin Viták. Letos budu snad bakalář. Školu mám dvě odpoledne týdně, slečnu o víkendech, šerm v pondělí dvakrát a ve středu jednou. Naštěstí mám docela volno a stíhám vše krásně. Už jen doladit ty pátky na fotbal...

Co přesně z tebe bude za bakaláře? Chceš pokračovat na magistra nebo snad už do práce?
Práci odkládám, co to jde. Tak mě snad vezmou dál, i když můj průměr je skoro horší než Martinův průměr branek na zápas, ale uvidíme. Jinak budu něco jako bakalář ve sdělovací technice, mobily a tak podobně.

Žádné komentáře:

Okomentovat