čtvrtek 19. února 2004

Vyzpovídali jsme... Martina Vitáka

Určitě by si nikdy nepomyslel, že jeden nevinný střet s protihráčem na školním turnaji tak změní jeho život. Když se jeho spoluhráči radovali z prvních výher, mohl jen přihlížet, když tým bojoval v horní polovině tabulky, on ležel po operaci v nemocnici. Osm měsíců nestál MARTIN VITÁK v brance, teď se chce pokusit o návrat. Žádostí o rozhovor byl evidentně potěšen a klidně se rozpovídal o svém zranění, loňské úspěšné sezóně i o budoucnosti týmu. 

První otázka se nabízí sama, tak tedy: Jak se právě teď cítíš?
Cítím se dobře, hlavně po fyzické stránce, protože s kolenem musím hodně rehabilitovat a to moji fyzičce pomáhá.

Zatím tedy pouze rehabilituješ. Kdy odhaduješ, že by jsi mohl opět začít trénovat?
Teoreticky bych mohl od začátku března a plánuju, že bych měl stihnout úvodní zápas sezóny.

Takže doufáš, že se budeš moci připojit k týmu ještě před začátkem ligové soutěže?
Pokud začnu ještě někdy hrát, tak rodiče mě prý vyhodí z domu a moje holka mi řekla, že se se mnou rozejde, takže si to možná ještě rozmyslím. (smích)

Minulý týden jsi strávil na horách, předpokládám, že jsi moc nelyžoval. Jak sis tedy užíval týden volna?
Většinu času jsem trávil na chatě a učil se, zatímco ostatní lyžovali. Jen několikrát jsem to zkusil na běžkách.

Lyže nejsou pro kolena zrovna optimálním sportem. Neměl jsi nějaké problémy?
Jednou jsem na kolena spadl, takže jsem už na běžky radši víckrát nešel. Ale teď už je to v pohodě.

Jak si ty osobně prožíval poměrně úspěšný podzim?
Před začátkem sezóny jsem si myslel, že budu hrát nebo že vynechám maximálně dva zápasy, ale pak se to jaksi nějak zvrtlo a místo na posledním utkání jsem byl v nemocnici. Ale i tak, kdykoliv jsem mohl být na zápase, tak jsem spoluhráčům fandil a snažil jsem se i pokračovat dál ve spravování našich webových stránek, i když se mi do toho popravdě moc nechtělo, protože jsem vlastně v té době nebyl součástí týmu.

Co ti problesklo hlavou ve chvíli, když jsi se dozvěděl o první výhře týmu?
To jsem byl zrovna na Slovensku. Když mi přišla SMS zpráva, že jsme zvítězili, začal jsem běhat kolem stanu a řvát, že jsme vyhráli a když jsme předem uzavírali sázky, jak zápas dopadne, tak já jako jediný jsem tipoval naší výhru.

A kolik jsi vyhrál?
Jen asi pět korun. (smích)

Před loňskou sezónou se tým výrazně posílil a přišlo celkem šest nových hráčů. Jaký to podle tebe mělo vliv na výkony ostatních?
Vliv to mělo určitě velký, protože bylo několik zápasů, kdy by se náš tým v původní sestavě nesešel a vlastně jenom díky těmto hráčům jsme mohli utkání vůbec odehrát. Takže vliv na ostatní byl dobrý, protože se zlepšily výsledky a tím se i zbytku týmu zvedlo sebevědomí a chuť do hry.

Jak by jsi tedy ohodnotil přínos nových tváří v týmu?
Asi nejlepším a to na všech zápasech byl Ondra Mates a hodně nám pomohl i brankář Michal Issa ze Zdib, který podával opravdu výborné výkony. Michal Stodola odehrál hodně dobrých zápasů a ke konci podzimu jsem s ním i trochu soucítil, protože si také poranil koleno jako já a sezónu nedokončil.
Jirku Vorbu a Růžu nemůžu hodnotit, protože jsem je neviděl ani na jednom utkání a svého bratra jsme sledoval jen jednou v brance a zápas se mu moc nepovedl, ale jak ho jinak znám, určitě nehraje špatně a je posilou týmu.

Myslíš si, že by měl v budoucnu do týmu ještě někdo další přijít?
Pokud by nikdo neodešel, tak by nikdo nový už přicházet nemusel.

A když se tvůj návrat nezdaří? Měl by se postavit místo tebe do branky někdo z týmu nebo bychom měli angažovat brankáře odjinud?
Od nás z týmu asi nikdo není ochoten odehrát všech jedenáct zápasů, takže v tom případě by musel asi přijít další hráč, ale přirozeně bych byl radši, kdyby mě nahradil někdo ze spoluhráčů.

Během tvé nepřítomnosti vykonával funkci kapitána Petr Gregor. Myslíš si, že by mu páska měla zůstat nadále?
Jelikož nevím, jestli vůbec odehraju všechny zápasy a také nemůžu vyloučit, že se znovu zraním, tak bych mu pásku nechal a nevyžadoval ji nazpět.

Hlavně Tomáš Rosenberger během podzimu prosazoval vznik B-týmu. Jaký je tvůj názor na tuto myšlenku?
Nápad to není špatný, ale jak jsem viděl reakci hráčů, tak plno jich nesouhlasilo a já nechci nijak přispět k rozpadu týmu, aby to dopadlo tak, že v „áčku“ budou nejlepší hráči a v „béčku“ ti horší, kteří by se na to pak vykašlali.

I v případě postupu týmu do 7. ligy?
Nechtěl bych vzít nikomu šanci zahrát si v sedmé lize, protože na postupu by měli zásluhu všichni a i když jsou hráči, kteří nikdy nedali gól ani neměli asistenci, tak mají účast na výkonnosti celého týmu.

Jaká je momentální situace kolem přestupu Tomáše Rosenbergera do našeho týmu?
Situace je stále stejná, zatím proběhl pouze telefonický kontakt s SC Veltěž a dostali jsme velmi zajímavou nabídku.

Mohl by jsi to nějak konkretizovat?
Tým SC Věltěž nás požádal o výrobu a spravování WWW stránek a bylo nám za to nabídnuto mnoho zajímavých věcí, nad kterými je třeba přemýšlet.

Konkrétně třeba…
Konkrétně třeba Tomáše (smích), účast na Veltěž Open i zajímavé finanční ohodnocení.

V lednu se naše webové stránky oblékly do nového hávu, ale hlavně změnily adresu. Bylo pro tebe jako webmastera obtížné zajistit přestup na placenou doménu (www.modrysvine.com – pozn. red.)?
Přechod byl způsoben tím, že původní webhosting přestal fungovat a my museli rychle jednat, proto jsme se rozhodli pro tuto variantu. A nebýt Otova pevného připojení, tak by se stránky nahrávaly i několik dní.

Dočkáme se novinek také během sezóny?
Zprovoznili jsme třídní sekci, plánujeme textový přenos z utkání, fulltextové vyhledávání a možná přes prázdniny vznikne i nová diskuze.

Blíží se maturita. Jak myslíš, že ovlivní jarní sezónu?
Určitě ji ovlivní, ale myslím si, že když se člověk celé dny učí, tak ty dvě hodiny, které mu zabere zápas, určitě nikoho nezabijou.

Nenapadlo tě třeba odložit návrat kvůli škole a v klidu se připravovat na zkoušky?
Kvůli škole určitě ne, jak už jsem říkal, dvě hodiny týdně nikoho nezabijou a co se týče přípravy, tak musím rehabilitovat, takže ten čas bych tomu stejně musel věnovat.

Zatím není jisté, kam se pojede na letní soustředění.
Já hlavně doufám, že se pojede vůbec někam a měli bychom se dohodnout co nejdříve, protože shánět něco na poslední chvíli by mělo za následek, že by pak třeba nejeli všichni.

Kdybys měl u sázkaře otipovat, na jakém místě v tabulce na jaře skončíme, jaké umístění by to bylo a kolik bys vsadil?
No, tak vsadil bych maximálně dvacet korun a záleží to na spoustě věcí, na tom, kdo nastoupí, kdo nebude chtít hrát kvůli maturitě, ale myslím si, že by to mohlo být podobné umístění jako na podzim, ne-li lepší. Záleží taky na tom, jakou dostaneme skupinu, naši první sezónu jsme vlastně měli dost těžký vylosování, zatímco na podzim byla skupina o hodně lehčí.

A co postup?
Na postup nemyslím, protože to by se museli hráči scházet i mimo zápasy, jak jsme to praktikovali pře dvěma lety, kdy jsme chodili každý den po škole. Ale na to asi všichni mít čas nebudou, takže na postup zřejmě tento rok ještě nemáme.

Předpokládám, že chceš jít na vysokou školu. Najdeš si i pak čas na Modrý Svině?
Já myslím, že jsme tenhle tým zakládali, kvůli tomu, až budeme všichni na vejšce, abychom se aspoň jednou týdně na zápase sešli, myslím, že čas si na to všichni najdou, není to zas takový problém.

Žádné komentáře:

Okomentovat