čtvrtek 10. srpna 2006

Vyzpovídali jsme... Michala Malého

Jeden z posledních hráčů ze staré gardy, který unikal, se konečně dostal do rozhovorového hledáčku. Neúnavný srdcař, který když chce, tak na lavičce vydá za celý fanklub. Letošní sezóna pro něj byla (na rozdíl od celého klubu) vcelku úspěšná. Jak MICHAL MALÝ viděl situaci v týmu? Co s ním chce ještě dokázat? Jak vidí svojí budoucnost a ještě mnoho dalšího se dočtete dále…

Obligátní posezónní otázka. Jak jsi sám za sebe spokojený s letošní sezónou?
Výjimečně jsem dal i nějaké ty góly, takže v tomto směru vládne spokojenost. Víc jsem toho asi uhrát nemohl.

Rovnou se nabízí další otázka. Jak jsi byl spokojen s výkonem týmu?
S týmem jsem nespokojen. Chybí mi tam něco jako týmový duch. Třeba to, co se dělo v prostředku sezóny, když jsme se po prvním obdrženém gólu vždycky sesypali a začali na sebe řvát. Kdy každý křičel jiné pokyny. Bylo to hrozný. Nebyli jsme jako tým. Každý tam hrál sám za sebe a každý hrál slušně řečeno „kulový“.

Myslíš někoho konkrétního, komu by se dalo něco vytknout?
Jednotlivci asi ne. Každý máme svoje chyby.

No a jaký by byl tvůj recept na zlepšení?
To těžko říct. Jde o to, uvědomit si, proč to hrajeme a jít na zápas s dobrou náladou, abychom byli všichni v klidu. Ne abychom se zhroutili po prvním gólu. Každý si musí uvědomit, že nehrajeme o zlato a jdeme si prostě zahrát fotbal. Jdeme tam i proto, abychom si po zápase zašli do hospody a popovídali si. Až si tohle všichni uvědomí, tak to bude v klidu.

Pryč od jarní sezóny. Jak to vidíš s podzimním ročníkem?
Myslím, že hodně záleží na tom, jaký chytneme los a taky na tom, jestli náš herní projev bude vypadat tak jako na začátku uplynulý sezóny, nebo budem hrát tak jako ve většině posledních zápasů. Prostě pokud budeme hrát jako tým, máme šanci něco vyválčit.

Ty osobně si případný postup přeješ?
Určitě. Nečekám, že by se tam hrál o moc lepší fotbal, ale když už to hrajem, tak bychom měli mít nějaký ambice. Je sice fajn hrát v první polovině tabulky, ale postup je postup a kromě toho, aspoň bude co oslavovat...
(smích)

Koho by jsi na jaře vyzdvihl jako hráče s největším přínosem pro tým?
No myslím, že určitě velkým přínosem byl Pavel a dalším v řadě obligátně Tomáš. I když u něho je mínusem, že byl hlavní „trn v patě“ ohledně nálady v týmu. Přesto byl nejproduktivnějším hráčem a kde hraje, tam je oporou.

Co by Michal Malý chtěl ve Sviních ještě dokázat? O čem sníš?
Určitě o nějakém tom hattricku. Taky bych se chtěl dostat přes pět gólů za sezónu, zkrátka zlepšit svojí produktivitu.

Jak vidíš budoucnost Modrých Sviní? Staneme se letitým klubem, který si bude postupně vychovávat mladší nástupce a my sami budeme jednou hrát veteránskou ligu?
Hrozně záleží, jestli vydrží to jádro týmu. My, co jsme v něm od začátku a zakládali jsme ho. Už dost lidí odešlo a někteří přestávají hrát, ale když zůstane těch několik lidí, co jsou tu od počátku, tak věřím že klub vydrží.

Co by jsi vzkázal těm ze „zakladatelů“, kteří postupně přestávají hrát?
Na jaře nás bylo na střídání dostatek a nepotřebujeme nikoho, kdo za nás hrát nechce. Já sám se snažím přijít na každý zápas, na který můžu, a vydat ze sebe maximum, i když toho moc není. Když nechtějí chodit, ať nechodí, pokud budou chtít přijít, ať přijdou, jejich věc.

Zrovna jsme vyfasovali od sponzora jako dárek reklamní kšiltovky. Co by sis třeba ještě přál, abychom měli z předmětů se svým logem?
Já nic zvláštního s logem týmu nepotřebuji. Spíš bych si přál, abychom přitáhli nějakého sponzora a dali si jeho logo na dresy. Aby nám zaplatil sezónní výdaje.

Co přesně spadá podle tebe pod sezónní výdaje? I naše útraty po zápasech?
To by jen tak asi někdo neutáhl.
(smích) Mám na mysli startovné, míče. Stálo by to za to.

Nedávno skončilo mistrovství světa ve fotbale. Co ty a velký fotbal? Komu jsi fandil kromě naší reprezentace?
Nejdřív tedy nám, v nás jsem se zklamal. Přišla Argentina, v té jsem se zklamal. Pak Portugalsko a Španělsko a v těch jsem se taky zklamal...

Jsi znám jako fanda Slávie. Co kluby v zahraničí? Máš nějaký, kterému držíš palce?
Dřív to byla Chelsea, ale teď už je tak zprofanovaná, že mě to už přestalo bavit. Takže asi Interu Milán a Barceloně.

Chodíš na fotbalové zápasy?
Jedině na derby a musím mít záruku, že Slávie vyhraje...
(smích)

Co říkáš na rozhodčí?
O tom nemá cenu mluvit. Horší už to snad ani být nemůže.

Pojďme se přesunout k rozhodčím v Hanspaulce. Asi stejně jako většina uvítáš změnu, která by měla nastat a to možnost najmout si „profi“ rozhodčího s licencí od PSMF...
V téhle sezóně jsme minimálně ve čtyřech zápasech dostali od rozhodčího docela kapky, takže když to bude někdo pískat objektivně, tak to bude určitě změna k lepšímu.

Změn se v poslední době dost. Objevil se i nový časopis „Hanspaulka“. Co na něj říkáš?
Snahu vítám, ale až na pár výjimek si přečtu jen výsledky a putuje to do koše.

Koneckonců je to naše „konkurence“...
Přesně tak. Na Swinstvo nedám dopustit...
(smích)

Před pár měsíci prošly změnami i stránky Modrých Sviní. Jak je hodnotíš?
Určitě jsou jedny z nejlepších v Hanspaulce vůbec. A když se vyskytne nějaký problém, stačí napsat do naší diskuze a je to hned vyřešeno.

Náš rozhovor se odehrává ke konci soustředění. Jak se díváš na letošní ročník a co říkáš na tuhle tradici?
Tradice je to určitě skvělá, ale zdá se mi to už trochu míň akční. Je ale fakt, že jsem přijel pozdě a přišel o tu největší akci. Jinak jsem ale rád, že jsem tu byl s těmahle lidma. Také nám chyběly některé „opory“. Nejen Vítek, ale hlavně Petr s Matějem nedorazili, což mě dost štve.

Měli jsme tu tentokrát s sebou dva nováčky. Myslíš, že zapadli?
Určitě se dobře zapracovali. Když to srovnám s Michalem Stodolou, který byl sice přínosem pro tým, ale na soustředění jsem o něm skoro nevěděl, tak myslím, že Pavel a Ondra zapadli.

A co herně, taky spokojenost?
Do týmu zapadli taky v pohodě. Docela rychle jsem si na všechny nováčky zvyknul.

Naše jarní nepohoda nesouvisela určitě jen s náladou v týmu, samozřejmě šlo i o hru samotnou. Jsi pro pravidelné tréninky?
Jsem určitě pro, vždycky jsem se snažil chodit na všechny svinský akce a tréninky k tomu samozřejmě patří.

Jak by sis je konkrétně představoval? S někým, kdo nás povede a nebo si jen zakopat?
Nedovedu si zatím představit, jak by to vypadalo s trenérem, ale rozhodně by to bylo k lepšímu, protože se často neshodneme na tom, jak v konkrétní situaci hrát. Základním kamenem úrazu je u nás ale autorita a tu nikdo z nás nijak valnou nemá.


Jak zatím trávíš prázdniny? Práce nebo pohoda?
Zatím jsem se nezastavil a minimálně do srpna nezastavim. Na práci je času dost, dokud je z čeho čerpat finance, tak se musí užívat...

Čím si uděláš radost, co ti zvedne náladu?
Aby se to nemuselo cenzurovat, tak dejme tomu, že si koupím něco pěkného a drahého, ale je tu spousta jinejch řešení, že jo?
(smích)

Co tě zajímá kromě fotbalu?
Hudba, hlavně metalové koncerty.

Ještě něco? Co třeba počítačové hry?
Z toho už sem docela vyrostl, ale hudba je teď opravdu můj nejzásadnější koníček. Mám doma sbírku kolem 300 CD a rychle se množí.

Taky jsi teď změnil vysokou školu nebo spíše obor. Kam jsi zamířil?
Na ekonomku, obor podniková informatika.

To je mimochodem Petrův obor, takže budeš mít poradce...
Petr jede stejně někam do háje, takže tam budu zase sám, ale snad to nějak zvládnu.

Žádné komentáře:

Okomentovat