neděle 9. ledna 2005

Vyzpovídali jsme... Vojtu Sůvu

Je velkým životním optimistou a vtipálkem tělem i duší. Patří do „staré gardy“ Sviní, která se probíjela první sezónou. Do hry se VOJTA SŮVA vždy vrhá naplno, i když se mu třeba zrovna nedaří. Jeho pověstná patička, která se mu ne vždy podaří (nebo vždy nepodaří?) se stala legendou a on sám se považuje za „vycházející hvězdu“ Sviní...

Jak jsi spokojen s uplynulým rokem? Podařilo se ti dosáhnout toho, čeho jsi dosáhnout chtěl?
No, asi jo. Přežil jsem maturitu, dostal se na školu, na kterou jsem chtěl, chodím s nejúžasnější holkou pod sluncem... Myslím, že si vážně nemůžu stěžovat.

Takže Silvestr a vánoční svátky jsi si asi vychutnával...
Silvestr jsem si vychutnával neobyčejně, přeci jen jsem byl s lidma, co mám nejradši... S těma Vánocema to už bylo horší. Popravdě jsem se zastavil až v pátek navečer, takže něco jako vánoční atmosféru se mi předtím moc vnímat nedařilo, ale pak se to obrátilo. Nestěžuju si.

Jaký byl vlastně Ježíšek u Sůvovic rodiny?
Jak to myslíš? U Sůvů je vždy všechno skvělý! Pokud se ptáš na bohatost, tak teda popravdě stromek za těma dárkama nebyl vidět. Dostal jsem toho dost. No a co se týče atmosféry, tak jsme se nezapomněli pohádat ani na Stědrej den, takže klasika.

Co čekáš od nového roku? Patříš mezi ty, co si dávají předsevzetí? Pokud ano, tak jaká?
To určitě ne, protože předsevzetí jsou přece od toho, aby se porušovala! Žádný jsem si nedal.

Pojďme k fotbalu. Prvním velkým přestupem letošního roku je Jarošíkův odchod z CSKA Moskva do Londýna. Jaký na to máš názor jako fanda jeho mateřského klubu? Myslíš, že se prosadí? Vím, jak byl v CSKA spokojen...
Hm, to jsi mě dostal... Na tohohle kluka jsem už skoro zapomněl a ta informace mi unikla. Za což může škola - můj největší požírač času. Vím, že se mu v Moskvě docela dařilo. Ale ty bys do Londýna snad nechtěl? Prosadit by se mohl, má dobrou kopací techniku, je vysokej, prostě správnej fotbalista, půjde hlavně o štěstí.

Jak se díváš na to, když klub koupí štědrý mecenáš a rychle do něj „napumpuje“ mnoho peněz, aby ho dostal na vrchol pokud možno co nejrychleji, jako je tomu v případě Abramoviče v Chelsea?
Kdyby se něco podobnýho přihodilo Spartě, tak bych nebyl naštvanej. Může se samozřejmě stát, že přijde o práci spousta nadějnejch fotbalistů a majitelům půjde opravdu jen o to, vyždímat co nejvíc a pak odejít - jenže podle mě to Chelsea docela pomohlo... Necháme se překvapit, jak to bude dál.

Chelsea má modrou barvu jako klubovou. Stejně tak i Modrý Svině hrají v modré. Našel by jsi nějakou podobnost mezi těmito týmy kromě barvy dresů?
Nech mě chvilku přemýšlet... ne?

Jsi spokojen s tím, jak se našemu týmu dařilo v podzimní sezóně?
Po výsledcích v předchozích sezónách, kdo by spokojenej nebyl. Ta jediná prohra zamrzí, ale udělali jsme velkej krok kupředu a za tímhle se prostě ohlížet nemůžeme. Vzpomněl jsem si na jednu spojitost s Chelsea - taky nevyhráli titul, ne?

Byla nějaká věc, která se ti nezamlouvala? Něco, co by jsi kritizoval jako naší dlouhodobou chybu?
Ne, asi ne. Je pravda, že se trošku změnila myšlenka, se kterou jsme Svině zakládali. Tedy sejít se všichni, i když nebudeme spolu ve škole, zahrát si a „bejt v pohodě“. Místo toho teď některý lidi nechodí vůbec a náš tým prahne po vyšších a vyšších příčkách, ligách... Ale to se vlastně dalo čekat...

V změně myšlenky, se kterou jsme Modrý Svině zakládali, s tebou plně souhlasím. Takže postup tě neláká?
To je těžká otázka, samozřejmě že by bylo hezký zahrát si aspoň jednu sezónu sedmičku. Naháněli by jsme pak strach soupeřům, kdyby jsme spadli zpátky. Jak už jsem ale jednou říkal, mělo by jít především o to, aby jsme si zahráli a byli v pohodě a obávám se, že to se nám v sedmý lize nepřihodí.

Tedy postup za každou cenu asi odmítáš?
To je to samý, ať už postoupíme se svýma termínama nebo s určenýma. V tom rozdíl nevidím. Když to teda nebudou všední dny v dobu, kdy bychom se kvůli škole nesešli.

Takže by ti nevadilo jezdit jednou na Jižní město a po druhý zase do Suchdola a vždycky v jiné dny?
Zase tolik ne - máme auta...

Jak by jsi ohodnotil svoje výsledky v sezóně? Jsi se svou výkonností a fyzičkou spokojen?
Tak teď jsi mě po druhý dostal, poprskal jsem smíchy monitor... Vezmu to od konce. Jsem starej sklerotik, takže jsem si bohužel pravidelně na každej zápas Sviní fyzičku vzít zapomněl, takže tu hodnotit nemůžu.. Co se týče výkonů, tak jsem vycházející hvězda týmu, takže nic moc, ale očekávám zlepšení a snad k tomu pomůžou i nový kopačky.

Jak vidíš svojí pozici v mužstvu? Kde myslíš, že mu jsi nejvíce platný (na jakém postu)?
Asi narážíš na moje zaskakování na místě obránce v posledních několika zápasech. Pokusím se příští sezónu dokázat, že patřím do útoku!

A uvidíme opět „Vojtovu patičku“?
Jo, ale v modifikovaný formě. Chtěl bych jí předělat na takzvanou účelovou patičku, která bude stát na začátku nejlepších akcí našeho týmu.

Jak jsi ty vnímal slovní potyčku po zápase a na internetových stránkách s Pivojem? A co článek Novy LFC na sportovninoviny.cz?
Článek od Novy jsem si na doporučení po delší době přečetl a opravdu mě naštval. No a k potyčce s Pivojem - nemaj na nás herně, tak se do nás musej pouštět aspoň na diskuzi. Být jima, tak udělám týmovou čistku a vyhodím všechny buzeranty!
(smích)

Plánují se tréninkové hodiny v tělocvičně Gymnázia Ústavní. Jsi pro i přes menší finanční zátěž?
Zrovna dneska jsme o tom mluvili s Martinem Vitákem. Jsem určitě pro! Dvě hoďky týdně plus nějaký ten peníz může obětovat každej z nás, ne? Myslím, že by to bylo i dobrý odreagování teď ve zkouškovým období.

Jak to s tebou vlastně vypadá ve škole?
Je to pěkně složitý, sice mi už zbývají jenom tři zkoušky, ale ty nejdůležitější. Snad to zvládnu. Rád bych se tam udržel, je to fakt skvělá škola. IES FSV UK - musím dělat reklamu...

Co říkáš na nově schválený sazebník pokut a vkladů do klubové pokladny?
Vážně jsem rád, že se mi ho podařilo spolu s dalšími odmítači trochu zredukovat. Přišlo mi to jako pěkná kravina, ale když to většině přijde jako dobrej nápad, co můžu dělat.

Zúčastnil jsi se už naší vánoční soutěže, která stále ještě probíhá?
Bohužel jsem to o Vánocích nestihnul a teď jsem rád, že mám čas vůbec na rozhovor s tebou. Ne, a asi nezúčastním, ale příště určitě jo, vynasnažím se.

Co na nápad se soutěží říkáš? Byl by jsi pro, kdyby se někdy zase pořádalo něco podobného?
Jo, přijde mi to jako super věc, tohle přece ke špičkovejm týmům patří. Třeba to přitáhne nový fanoušky, popř. sponzory...

Měl by jsi i mimo soutěž zájem o nějaké klubové předměty? Pokud ano, tak o jaké především?
Samozřejmě že chci hlavně karty! Pěkně si je cinknu a budu vás všechny obírat v pokeru - jako správná svině... Vážně, ty karty se mi moc líbí a jak už jsem se různě několikrát zmínil, chtěl bych bombra se sviní na zádech, ale to není moc levná záležitost. Podložku pod myš bych možná taky bral. Dal bych si jí k novýmu počítači.
 


Co říkáš jako fanoušek Sparty na náhlou změnu trenéra?
Jsou věci, který i klidnýmu fanouškovi týmu dokážou hnout žlučí a to, co provedlo vedení Sparty s Franzem Strakou, je jedna z nich. Sprosťárna největší! Sice Hřebík za to zas až tak extra nemůže, ale štve mě taky. Moc se netěším, až zase začneme hrát na pořádnýho (jak Hřebík říká) defenzivního štíta a brutálně fyzicky náročnej fotbal. Myslím, že si pár hráčů moc nezahraje - třeba Zelenka... Nevím, jestli to bude zrovna ku prospěchu věci, přeci jen se hráči tak rychle změnit nedají. Chvilku to možná může vypadat, že to fachá, ale ono jim za chvíli dojdou síly a co potom?

Co si myslíš o nařčení Straky z užívání kokainu? Věříš tomu?
V žádným případě, je to všechno sprosťárna. Po tom, co udělali, k nim žádnej pořádnej trenér, kterej bude co se týče prachů "za vodou" nepůjde.

A co podezření z korupce?
Myslíš jako že by Sparta podplácela? No jistě, že to dělá! Každej tým v český lize musí podplácet, mohl by hrát sebelíp, ale rozhodčí je bohužel pánem na hřišti.

Chtěl by jsi ještě něco čtenářům Swinstva sdělit?
Snad jen, že přeju všem Sviním hodně štěstí v sezóně a mám prosbu na fanynky, pokud teda budeme v tý sedmičce: „Choďte ve větším počtu, vždyť jsme nadějnej tým plnej pohlednejch hráčů, tak proč se nezastavit jednou týdně na zápase?“

Žádné komentáře:

Okomentovat