čtvrtek 6. září 2007

Vyzpovídali jsme... Jirku Dymáka

Přišel k nám na počátku tohoto roku, aby posílil Modrý Svině před první sezónou v sedmé lize. Předem se počítalo s tím, že půjde pouze o půlroční hostování. I když se mu nakonec nedařilo, jak by si asi sám představoval, což byl ale problém celého týmu, stal se nejlepším hráčem sezóny a byl nominován do ideální sestavy. Nakonec tomu štěstěna chtěla tak, že si JIRKA DYMÁK hostování prodlouží minimálně na další sezónu a do týmu ho přichází podpořit i jeho kamarád a spoluhráč Lukáš Klimek. Jak se mu u nás hrálo a jaký je jeho pohled „zvnějšku“ na naše uskupení?

Jak se po letní pauze a už jen pár dnů před začátkem podzimní sezóny cítíš?
Cítím se velice dobře a na první zápas sezóny se těším, jediné co mi trošku kalí radost, je fakt, že náš tým (Dragers, pozn. red.) nevzali a ještě si tedy na Hanspaulku počkáme minimálně jednu sezónu.

V čem je problém a tedy důvod toho, že oproti původním plánům nenastoupíte už do podzimní sezóny?
Jelikož jsem se zřekl administrativních úkonů v našem týmu, tak už nejsem tolik informován, ale nicméně důvodem je prý vysoký zájem a málo volných míst.

To je každopádně velké plus pro Modrý Svině. S naším týmem jdeš do druhé sezóny a z tvého předchozího působiště k nám přišel jako posila do obrany tvůj kamarád Lukáš Klimek. Předpokládám, že z toho máš radost.
To ano! Ve světle toho, že nás nevzali určitě ocením, že přijde můj dlouholetý kamarád a spoluhráč i z velkého fotbalu. V rámci daných možností jsem rád, že si zahraji alespoň s ním, když ne se zbytkem svého týmu.

Patříš mezi perspektivní hráče, kteří náš tým posílili v posledních sezónách. Jaké jsou podle tebe Modrý Svině jako tým, v porovnání s těmi, které znáš?
Tak já si dovolím porovnávat pouze s Dragers. Hrajete už přeci jen nějakou tu sezónu, takže jste si na styl Hanspaulky už zvykli a přizpůsobili se mu. Na rychlý fotbal moc herně reagovat neumíte, ale to my také neuměli. Jeden z vašich hlavních problémů je, alespoň to tak vypadá, že nemáte vůdce. Mohl by jím být Matěj, ale příliš mnoho lidí má zapotřebí do hry vnášet svojí pravdu. A i v tom se lišíte, protože každý od zápasu čeká něco trochu jiného. Jinak ale jako tým jste dobrá parta a pokud to jen trochu půjde tak myslím, že vám s Lukášem pomůžeme i na hřišti k lepším výsledkům.

To by jsme měli i naše výhody a nevýhody. Nebo by jsi ještě něco přidal? Troufneš si třeba odhadnout, jak se nám druhou sezónu v sedmé lize bude dařit?
Já myslím, že by to k těm plusům a mínusům tak zběžně stačilo. (smích) Kdybych bral při uvažování nad podzimní sezónou v potaz jen pár posledních jarních zápasů, musel bych to vidět černě, ale já jsem v těchto ohledech spíš optimista a tak věřím, že se nám povede zachránit přeci jen o něco dřív a bude pak větší klid na samotnou hru.

To doufáme asi všichni. Jak jsi ty sám spokojený se svým působením u nás? V jarní sezóně jsi rovnou uzmul místo nejlepšího nahrávače a probojoval jsi se mezi hráče s úplně nejvyšším hodnocením, což ti zajistilo místo v ideální sestavě. Jsi sám se sebou také spokojen nebo je něco, co bys sobě nebo třeba i celému týmu vytknul jako Achillovu patu naší hry?
Jak jsem psal již v dotazníku po jarní sezóně, tak se svoji hrou rozhodně spokojen nejsem. Nepamatuji sezónu, kdy bych dal tak málo gólů a navíc herně to stálo za prd. Bylo to dané do jisté míry soustředěním se především na školu, takže to snad bude na podzim lepší.
Achillova pata vaší hry je podle mě především herní systém. Jste zvyklí, když se nedaří a prohrává, začít hrát nakopávané míče, přitom nemáte ani jednoho hráče, který by je byl schopen v útoku sbírat. Tedy nejen, že se do hry nedostanete, ale navíc si ještě půlka týmu nezahraje a výsledek vás pak otráví ještě víc.

To je vcelku pravda. Léto je sice i podle současného stavu počasí dávno za námi, ale já bych se k němu na chvilku ještě vrátil. Co tě vyřadilo z účasti na letním soustředění?
To že jsem byl s kamarády na kolech v Českým ráji, takže řekněme, že jsem se také "soustředil"…
(smích)


Takže léto jsi užil ku svojí spokojenosti?
Jo, ale bylo zatraceně krátký…
(smích)

Je o tobě známo, že jsi filmový fanoušek a v tom případě k začátku léta neodmyslitelně patří i Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech. Pokud vím, tak jsi ho tento rok navštívil. Byla to první účast nebo jsi pravidelný návštěvník?
To víš správně. Byla to moje druhá účast a nemůžu si ji vynachválit. Film miluji a Vary díky němu již taky. Vážně, kdo říká, že má rád filmy, tak se tam musí alespoň jednou v životě podívat. Stojí to za to!

Celkem závidím, protože se řadím do kategorie filmových fandů jako ty a ačkoliv mám k pobytu ve Varech celoroční příležitost, tak se mi ještě nepodařilo festival navštívit. Objíždíš ještě jiné festivaly? Jak se z tebe vlastně stal filmový fanda? Rozuměno člověk, který filmem žije skoro takový svůj druhý život.
Neobjíždím. Filmová škola v Uherském Hradišti mě moc neláká a Vary jsou prostě číslo jedna. Já jen doufám, že se je panu Bartoškovi podaří dělat pořád tak dobrý. Jinak nevím, jestli bych to pojmenoval druhým životem, nicméně existuje mnoho filmů, které mě dokáží nějakým způsobem v danou chvíli obohatit a pak by se dalo mluvit o druhém trochu jiném životu. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak pro spoustu lidí nejspíš druhý život filmem žiji, protože je pro ně nepředstavitelné koukat se na tolik filmů a trávit tím tolik času.

Ten čas u toho strávený by možná na jeden živůtek vydal. Mezi námi by se diskuze mohla stočit velmi rychle k tématům, která jsou pro obyčejného čtenáře asi nezajímavá, ale ještě mi to na moment nedá a pokusím se spojit nespojitelné. Dokázal by jsi si vybavit nějaký fotbalový film, který by jsi zařadil mezi své oblíbené?
Asi mě teď nějak žádný nenapadá, ale mám pár oblíbených sportovních filmů. Fotbal v nich ale hlavní roli nemá. Nevzpomenu si...

To zadání bylo relativně těžké. Čím ještě kromě filmu a fotbalu trávíš volný čas?
Tak především jinými sporty a pak různými akcemi s přáteli. Poměrně typicky.

Zpět k našem malému týmu. Jak vidíš svoje působení u nás do budoucnosti? Dokázal by tě třeba postup do šesté ligy zviklat k setrvání u nás?
Zatím asi nejtěžší otázka. Já cítím poměrně silnou vazbu k lidem ze svého starého týmu a pokud oni budou chtít hrát a tým zpátky postavíme, tak by mě ani postup pravděpodobně nedokázal udržet. V opačném případě bych pak asi pochopitelně zůstal. Zní to možná divně, ale vidím to takto a s tím jsem do vašeho týmu i vstupoval.

Myslím, že i my to bereme na vědomí a postup do šesté ligy, to je řekněme „hudba budoucnosti“. Už víme, co Jirka Dymák dělá ve volném čase, ale někteří nevíme, co dělá, když má takzvaně „něco na práci“?
Tak maturita je úspěšně za mnou a teď mě čeká přechod na ten „nejtěžší gympl“.
(smích)


To pro neznalé znamená konkrétně co?
Že by ještě někdo neznal toto rádoby vtipné označení? „Nejtěžší gympl“ je přece VŠE.

Na jakou fakultu a obor nastupuješ?
Fakulta Podnikohospodářská a obor.. Jak se ten sakra jmenuje....
(smích) Jo! Podniková ekonomika a management...

Žádné komentáře:

Okomentovat