úterý 11. prosince 2007

Vyzpovídali jsme... Davida Straku

Pochází ze „zdibské enklávy“ Modrých Sviní. Rovněž je jedním z těch hráčů, kteří nehrají jen Hanspaulskou ligu, ale do mičudy kope, kde může. Jeho často a snadno pochodující nervy omlouvá hlavně fakt, že je benjamínkem našeho týmu. Poslední dobou se navíc zdá (a snad je to i tím přibývajícím věkem), že DAVID STRAKA našel pozici v kádru, která jemu i kolektivu vyhovuje.

Už je po sezóně a my tak asi nemůžeme začít jinak než postupem. I u tebe předpokládám vládne spokojenost, že?
Ano, sezóna byla hodně úspěšná… Neodehrál jsem sice všechny zápasy, ale užil jsem si ji.

Odehrál jsi o jeden zápas méně než v posledních dvou sezónách, ale celkem se ti stabilně daří. Čím si vykládáš, že jsme se relativně lehce oklepali z problémového jara?
Neřekl bych, že by se mi zrovna dařilo, ale špatné to nebylo. Myslím, že nám hodně pomohlo, že z Dragers přišel Jirka a následně i Klimi. Oba hodně dobře zapadli a i díky nim jsme se rychle oklepali a začali předvádět to, co v nás doopravdy je.

Co v nás tedy doopravdy je? Příští podzim pátá liga?
Na některých hráčích ve Sviních je vidět, že nehrají jenom Hanspaulku. Mají to prostě jak se říká „v nohách“, a ti, kteří to v nohách nemají, tak se alespoň snaží dělat dobrou práci pro tým. S pátou ligou bych byl opatrný, ale zahrát si proti Ústavanu je můj zatím nesplněný sen. Určitě by se mi líbilo mít je ve skupině.

Jak vidíš jarní sezónu? Bez problémů se udržíme nebo nastane těžký boj o záchranu do posledního kola?
Doufám a věřím v to, že se bez problémů udržíme. Pokud budeme chodit v optimální sestavě, tak by to snad neměl být problém.

V době oslav postupu se takové věci neřeší, ale možná právě tohle je doba, kdy je vhodné a snadnější některé výtky říct. Vzhledem k nadcházejícímu náročnému jaru se to může hodit dvojnásob. Mají Modrý Svině i přes to poslední zázračné zlepšení pořád nějakou Achillovu patu?
Myslím, že jednoznačně největší slabinou Sviní je absence stálého gólmana.

Tento bod se kromě jiných probíral na klubové schůzi, a protože jsi tam nebyl, tak je tohle dobrá možnost přidat svůj názor do diskuze. Pavel sice přislíbil stabilní účast, ale pro případ změny byl ve hře i Martinův návrat. Třetí možností je přibrat nového hráče na post brankáře. Kterou z těch variant vidíš jako nejideálnější?
Já osobně bych se nejvíc přimlouval za to, aby stabilně chytal Pavel. Kdyby náhodou nemohl, tak je tu třeba Michal. Martin je přece jenom gólový hráč a viděl bych ho radši vepředu.

Martinovi ale stále brání v návratu zdraví a Michal se do brány zase taky nehrne, protože mu sedí víc útok. Snad tedy Pavel bude chodit, jak přislíbil, ale kdyby nemohl, tak je ti sympatičtější hledání náhrady v našich řadách nebo posila zvenčí?
Jsem rozhodně pro Pavla. Kdyby on nemohl, tak nevím, jak to chce tým řešit.

Zajímal mě tvůj osobní názor.
Jednička je pro mě Pavel, ale pokud by nemohl a Martin by měl chuť chytat, tak bych byl asi pro něj.

Když jsme byli u těch slabin, tak když to řeknu zjednodušeně, tvojí slabinou byly nervy. Souhlasíš? Zdálo se mi, že jsi na podzim tento problém vyřešil, nebo to bylo jen zamaskováno našimi dobrými výsledky?
To máš určitě pravdu. Nervy mi pochodují velmi často a zvlášť za nepříznivého stavu. Tenhle rok jsem se trochu uklidnil a to mě docela těší. Začal sem se víc soustředit na hru

Být čtvrtým nejvíce bodujícím hráčem není rozhodně špatné umístění. Branku jsi vstřelil sice až v posledním zápase, ale o to byla důležitější. Ale dokážeš zhodnotit, co ti chybělo nebo ještě chybí k tomu, aby ses víc prosazoval? Nebo myslíš, že jsi někde na optimální hranici svých možností

Já myslím, že na hranici svých možností určitě nejsem. Nevím čím to je, že nestřílím tolik gólů, ale oproti dřívějšku už tolik nesóluju. Byl bych ale rád, kdybych zase začal dávat víc branek a ne jenom jednu za sezónu.

První gól sezóny, a ještě k tomu vítězný v postupovém zápase tě jistě potěšil, ne?
Pokud vím, tak to byla moje čtvrtá vítězná branka. Naštěstí si umím načasovat formu na rozhodující zápas a zařídit postup.
(smích)

Koukám, že sleduješ statistiky. To ale nejsi jediný. Kuriózní je, že nejvíc branek jsi dal v první kompletní sezóně u nás, ale hodnocení za tuto sezónu máš nejhorší. Pak náhle tvoje gólová úspěšnost klesla nejdříve na dvě a později na jednu branku za sezónu, ale tvé hodnocení se neustále zlepšuje. Trochu zvláštní, nemyslíš?
Jak říkáš, tak statistiky občas sleduji, ale že bych si dělal čárky, kolik mám gólů a asistencí, to určitě ne. Taky mi to zase tolik nejde. Jak jsem už řekl, dřív jsem dost sóloval a tím pádem nebyl prospěšný pro tým. Teď víc gólů připravím než dám, ale i to potěší.

Schválně, jestli víš, jaké pořadové číslo měl ten tvůj poslední vítězný gól za Svině.
Stačil jsem si všimnout, že to byl můj desátý.

Když už jsme u těch čísel, tak v kolonkách dat narození hráčů se skví jediná devadesátka na konci letopočtu právě u tebe. Jaké to je být tím benjamínkem týmu, notabene v Modrých Sviních?
Už jsem si zvykl, že jsem nejmladší. Vůbec mi to nevadí, ba naopak. Soupeři si mohou mys-let, že nebudu nebezpečný a pak mohou být rychle překvapeni.
(smích)

V Hanspaulce má ale slovo „nebezpečný“ nejen fotbalový rozměr a s ohledem na to, jaké typy lidí ji také hrají, se při své tělesné konstituci možná v nebezpečí někdy ocitáš ty, ne?
To určitě ano. Někdy se bojím o nohy. Když vidím, jaký hráči proti nám občas hrají, tak mi tuhne krev v žilách.

Ty se ale konfrontace, minimálně té slovní, ani moc nebojíš. Sázíš na ochranu kamarádů nebo přítomnost rozhodčího? Tedy pokud nejde o hádku s rozhodčím…
Je pravda, že si moc dovoluji na to, jak jsem mladej a jednou na to asi pořádně doplatím.

Budeme doufat, že se to nebude tak horké a nebudeš muset do školy celý v sádře. Ty ještě vlastně chodíš na střední a maturita čeká za rohem. Co pak?
Jo, chodím ještě na střední, ale maturita ještě za rohem není. Čeká mě až za dva roky. Co potom? No, tak to ještě vůbec netuším.

Chápu, dva roky jsou ještě docela dost času. Co tě tedy jinak baví kromě fotbalu?
Mě baví všechny sporty. Rád si zajdu s kamarádama někam zapařit nebo pokecat, ale ze všeho nejradši spím.

Na hokej asi zrovna nebudeš, takže na jaké jiné sporty?
Rád si zahraji i ten hokej.
(smích) Jinak určitě florbal, futsal a taky volejbal.

Co říkáš na aktivity Modrých Sviní? Spokojenost nebo by se toho dalo dělat víc?
Svině si určitě rády zajdou do hospody, ale tohle není zrovna moc pro mě.

Asi nechápu úplně přesně, jak a co tím myslíš. Můžeš to rozvést?
Můžu. Nerad chodím do hospody. Nemám rád zakouřený místa, ale občas zajít musím. Začnu chodit víc.
(smích)

Jsou tu ale ještě další akce. Třeba soustředění, o jehož budoucnosti se teď také vede diskuze. Toho jsi se ještě ani jednou nezúčastnil. Proč?
Přece jen je mi teprve sedmnáct a většinou o prázdninách dělám něco jiného. Možná až budu starší, tak začnu jezdit. Tenhle rok to ale asi ještě nevyjde.

Žádné komentáře:

Okomentovat